Wszyscy doskonale wiemy, że utrzymanie lojalnych i zadowolonych klientów jest kluczem do sukcesu każdej organizacji. Od rozpatrywania reklamacji, po troskliwą i miłą obsługę, dbanie o klienta jest nauką samą w sobie i nie należy jej lekceważyć. Negatywne konsekwencje mogłyby mieć wpływ zarówno na morale personelu, jak i na wynik finansowy samej firmy. Wiele badań pokazuje, że przedsiębiorstwa, które uzyskują dobre wyniki w zakresie obsługi klienta, osiągają wyższe przychody i zwrot z inwestycji. Z pomocą przychodzą nam międzynarodowe standardy poświęcone poprawie zadowolenia klientów i usprawnienia ich obsługi – mowa o flagowej normie ISO 9001.

Norma ISO 9001 pomaga poprawić relacje z klientami

Najważniejszym celem normy ISO 9001 jest umożliwienie przedsiębiorcom skutecznego zaspokojenia potrzeb swoich klientów. Klauzule standardu pomagają zapewnić klientowi spójne i satysfakcjonujące doświadczenie z nabytych towarów lub usług, a dodatkowo bezpośrednio dotyczą zadowolenia klienta. W normie czytamy, że organizacja będzie monitorować postrzeganie przez klientów stopnia, w jakim ich potrzeby i oczekiwania zostały spełnione.

Co mówi norma ISO 9001 o usprawnieniu obsługi klienta?

Jednym z ciekawszych elementów w normie ISO 9001 są wymagania przywódcze. Zapewnienie, że liderzy przedsiębiorstwa wezmą dodatkową odpowiedzialność jest świetną informacją dla klientów. Wyobraźmy sobie scenariusz, w którym lider organizacji poświęca jeden dzień w miesiącu i oprócz informacji formalnych uzyskiwanych z systemu zarządzania, kontaktuje się z kluczowymi klientami. Robi to po to, by zapytać ich, w jaki sposób można poprawić realizację usług. Zapewnia to nie tylko prawdziwą szansę na poprawę działania firmy, ale również możliwość poznania właścicieli lub zarządu.

Norma ISO 9001 jest świetnym rozwiązaniem dla każdej organizacji – bez względu na wielkość – która chce poprawić jakość i konsekwentnie spełniać wymagania swoich klientów.

Zalety wdrożenia normy ISO 9001

Korzyści wynikające z certyfikacji ISO 9001 obejmują:

  • zwiększoną wydajność pracy
  • międzynarodowe uznanie
  • sprawne podejmowanie decyzji
  • lepsze relacje z dostawcami i klientami
  • większe morale pracowników

Jeśli więc zastanawiasz się nad wdrożeniem normy ISO 9001, aby zwiększyć swoje szanse np. w przetargach, cieszyć się lepszą opinią wśród klientów lub zwyczajnie usprawnić obsługę klienta – będzie to świetna decyzja. Wymagania zawarte w normie mogą stać się podstawą do budowania trwałych relacji. Bez obaw możesz angażować klientów do wystawiania opinii oraz pokazywać, że cenisz te informacje, podejmując działania naprawcze, które będą procentować w bliskiej przyszłości. Przy wdrożeniu standardu, skorzystaj z pomocy specjalistów z naszej Grupy Doradczej Qualitas – https://www.iso-konsulting.pl/iso9001/.