System zarządzania jakością (QMS) zdefiniowany jest jako sformalizowany system, który dokumentuje procesy, procedury i odpowiedzialność za osiągnięcie polityk oraz celów jakości. Pomaga również kierować działaniami organizacji, aby spełnić wymagania klientów, dostosowania do przepisów oraz ciągłego doskonalenia skuteczności i wydajności.

ISO 9001: 2015, międzynarodowa norma określająca wymagania dotyczące systemów zarządzania jakością, jest najważniejszym dokumentem, który powinien być fundamentem dla każdej firmy myślącej o certyfikacji. Jednak skąd czerpać dodatkową i przejrzystą wiedzę o systemach zarządzania jakością? Na to pytanie odpowiadamy w dzisiejszym artykule.

Najważniejsze informacje o systemie zarządzania jakością

Wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001 może pomóc Twojej firmie zwiększyć wydajność. Fundamentem jest siedem zasad jakości, które poprowadzą przedsiębiorstwo przez proces ciągłego doskonalenia. Przestrzeganie tych zasad pomoże uzyskać maksymalne korzyści ze standardów.

Siedem zasad zarządzania jakością to:

1. zaangażowanie ludzi,
2. orientacja na klienta,
3. przywództwo,
4. podejście procesowe,
5. ciągłe doskonalenie,
6. podejmowanie decyzji w oparciu o dowody,
7. zarządzanie relacjami,

Wdrożenie siedmiu zasad jakości podczas przygotowania do procesu certyfikacji ISO 9001 przynosi wiele korzyści. Obejmują one m.in. poprawę satysfakcji i lojalności klientów, zwiększoną motywację pracowników oraz efektywniejsze wykorzystanie zasobów. Ciągła praca nad procesami poprawia również czas reagowania na zmiany w otoczeniu oraz zwiększa przychody.

Skąd czerpać wiedzą na temat QMS?

Problemy z zarządzaniem jakością, są przyczyną niewyobrażalnej ilości utraconych dochodów i dodatkowych problemów: począwszy od opóźnień w produkcji, na wycofywaniu produktów kończąc. Problemy z jakością mogą w krótkim czasie pochłonąć cały zysk wygenerowany przez przedsiębiorstwo.

Zbyt wiele firm inwestuje w oprogramowanie, konsultantów lub systemy, zapominając o swoich zasobach nr 1, czyli ludziach. Ostatecznie, jeśli zespół nie rozumie wartości jaką niesie jakość oraz tego, w jaki sposób wdrożyć ją w firmie, możesz niestety nie odnieść sukcesu. Jeśli chcesz więc osiągnąć swoje cele w zakresie przychodów, czas przyjrzeć się inwestycjom w szkolenia z zarządzania jakością dla pracowników.

Szkolenia z zakresu systemów zarządzania jakością

Szkolenie zespołu i budowanie kultury jakości to coś więcej niż tylko nauczenie podstawowych zasad kontroli jakości. Musisz upewnić się, że każdy członek personelu rozumie swoją rolę w firmie. Dlatego w Grupie Doradczej Qualitas projektujemy szkolenia szyte na miarę przedsiębiorstwa. Przedstaw nam rodzaj swojej działalności i przekonaj się, co możemy zaproponować Twojej firmie.