Korzyści płynących z outsourcingu funkcji nadzorczych – w tym przypadku przedstawiciela kierownictwa ds. systemu zarządzania jakością – jest bardzo dużo.

Przede wszystkim konsultant, który podejmie się tego zadania, posiada aktualną wiedzę z zakresu ISO 9001. Decydując się na wynajęcie osoby z zewnątrz, jesteście Państwo niejako w uprzywilejowanej pozycji, ponieważ zawieracie odpowiednią umowę, w której wyszczególniony jest zakres oraz czas działań zewnętrznego konsultanta. Innymi słowy – otrzymujecie najwyższą jakość usług za optymalną cenę.

W następnej kolejności należy pamiętać o niższych kosztach całej operacji. Jeżeli postanowicie Państwo skorzystać z osoby zatrudnionej w Waszej firmie, wówczas musicie wziąć pod uwagę koszt wyszkolenia takiego pracownika, a także konieczność jego zatrudnienia na dodatkowy etat. Poza tym pracownik, który pełni również funkcję przedstawiciela kierownictwa, nie może w tym samym czasie pełnić swoich nominalnych obowiązków. Wynajęcie pomocy z zewnątrz rozwiązuje ten problem.

Ponadto osoba z zewnątrz posiada bardzo ważną zaletę. Otóż jest obiektywna, co w tym przypadku oznacza świeże spojrzenie na sprawy firmy. Taki konsultant jest zainteresowany wyłącznie działalnością przedsiębiorstwa. Poza tym posiada możliwość obiektywnego zaobserwowania działań, które są nieprawidłowe, ale występują już tak długo, że nikt nie zwraca na nie uwagi.

Nie należy także zapominać, że tego rodzaju usługi mogą dotyczyć zarówno auditów pierwszej, jak i drugiej strony. Wykonanie auditu wstępnego także należy do naszych kompetencji.

Dlatego jeżeli zależy Państwu na świeżym spojrzeniu profesjonalisty na sprawy związane z zarządzaniem jakością w Waszej firmie, wówczas prosimy o kontakt.